اگر قرار باشد روح دانش‌آموز پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز شود. چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد، شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش‌آموزان وجود خواهد داشت.

معلمانی که نمی‌توانند حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمایش دهند، از لحاظ انتقال فکر با دانش‌آموزان هماهنگ نیستند و برای پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان آمادگی ندارند. معلم باید با توجه به هرگونه نقص در درک و دریافت دانش‌آموز، تلاش کند تا توانایی روش‌های جدید تدریس و گرداندن كلاس را در خود کشف كند.

اگر دانش‌آموزان آگاه شوند که چه باید بخوانند، چرا باید بخوانند، درسی که می‌خوانند چه سودی در آینده نزدیک و آینده دور برای آنها دارد و مورد کاربرددرس در جامعه کجاست و چگونه مورد استفاده قرار خواهدگرفت، اهداف برای شان روشن خواهد شد.

باکسب این اطلاعات است که دانش‌آموز به كلاس، درس و معلم خود رغبت پیدا می‌كند و محیط كلاس و مدرسه برای او شاد و نشاط آفرین می‌شود.‏

مدرسه نیز خود از یک روح سرشار برخوردار است. این موضوع به ندرت مورد تایید قرار می‌گیرد. برخی مدرسه را به عنوان یک ماشین یا کارخانه می‌شناسند.

در حالی كه می‌توان شرایطی را در مدرسه به وجود آورد كه اجازه پرورش روح را بدهد و ایجاد نشاط كند.

روش‌هایی برای فعال کردن مدرسه و کلاس در زیر ارائه می‌شود. امید است که این روش‌ها باعث شود شوق و انگیزه بیشتری در دانش‌آموزان به وجود آید.بغلبغل


پرسش مهر روح ,معلم ,دانش‌آموزان ,مدرسه ,مورد ,وجود ,از روح ,باید بخوانند، ,است که ,روح معلم ,به وجودمنبع

توصیه‌هایی برای افزایش شادی‏

معلم شاد باروحیه

برخی از اقدام‌هایی که کارکنان مدارس می‌توانند انجام دهند

راهکار های مناسب

راهکارهایی برای بهسازی و با نشاط سازی کلاس درس

شاداب سازی ظاهری در مدارس

مشخصات

آخرین جستجو ها

عروس خانم فروشگاه اینترنتی خرید اینترنتی آموزنده اقدام پژوهی معرفی ابزار و لوازم الکتریکی مرکز خرید پوستر دیواری ارزان حامیان جواد سنگونی كدآهنگ پيشواز ايرانسل سوسیس پر کن